donderdag 29 januari 2015

Binnenkort weer even op Noorse bodem!

Het is al een tijdje stil geweest van mijn kant. We kunnen momenteel even weinig aan voorbereidingen, dus er is ook niet veel te melden. We weten nu in ieder geval dat we nog minimaal 3 jaar in Nederland moeten blijven, wat niet erg is, want die voorbereidingstijd heb je sowieso wel nodig. Sylvester is nu bezig met het halen van zijn vrachtwagenrijbewijs, wat ook in Noorwegen goed van pas kan komen.


Afgelopen weekend was een weekend waar ik al een tijdje naar uitkeek, de Scandinavische Dagen van Placement. Naast heel veel informatie waren er ook proeflessen Noors, wat mij wel heel leuk had geleken, maar helaas gooide het weer roet in het eten. Er werd sneeuw en ijzel voorspeld, en toen we 's ochtends vroeg wakker werden om naar Almere te gaan leek het ook behoorlijk heftig te zijn, vooral rond Utrecht. Aangezien wij geen winterbanden hebben en ongelukken en lange files wilden vermijden, hebben we besloten dan maar niet te gaan. We hebben gelukkig nog een paar keer de kans om te gaan voor we vertrekken. Maar oh wat baalde ik! Om me als toekomstige Noor te laten tegenhouden door een beetje sneeuw en ijzel, stommer kan eigenlijk niet, zeker toen het achteraf allemaal wel mee bleek te vallen. Jammer maar helaas! *schaam schaam*


Deze tegenvaller is dan wel weer helemaal goedgemaakt door mijn geboekte vakantie! Over 3 weekjes vlieg ik in mijn eentje naar Oslo, waar ik 5 dagen bij mijn vriendin Marlies ga logeren, die daar samen met haar (Noorse) vriend woont. De laatste keer dat ik in Noorwegen was, was de zomer van 2010, en och wat snak ik ernaar om weer op Noorse bodem te zijn! En dit keer in de winter, met hopelijk nog steeds een mooi dik pak sneeuw en een lekkere vrieskou, zodat we lekker met de honden van Marlies kunnen gaan wandelen. Daarnaast gaan we sowieso ook een dagje Oslo doen, waar ik mijn eerste Noorse vakantie alleen doorheen gereden ben van de boot naar Hitra en terug. Toentertijd was het een drama om leuke souvenirs te vinden, al die winkeltjes zitten schijnbaar in Oslo, dus ik kan mijn lol op dit keer hihi


Tot over 4 weken, met mijn vakantieverslag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten